lillgrodan

Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Sara - 27 mars 2015 14:08

Hur länge kan man vara sjuk? Jag är så less på det här nu att jag knappt vet vad jag ska ta mig till.

(Skäller mer än jag biter, men det är längesedan jag var förkyld, okej?!)

Förra veckan fattade jag det dåliga beslutet att stanna hemma från träningen hela veckan. Jag upplevde att det varken fanns tid eller ork att ta mig till gymmet vilket resulterade i en hel veckas "stillasittande" (så stilla man kan sitta som lärarstudent på en skola där klassrummen känns som att de ligger 2 km ifrån varandra). I och med missad träning ökade också sötsuget enormt under hela veckan vilket gjorde att jag, som saknar självkontroll, åt alldeles för mycket saker som jag inte hade behövt. Som om det inte vore nog med det så blev jag dessutom tvärförkyld i söndags vilket har resulterat i att jag (ofrivilligt förvisso) avstått från träningen även denna vecka.
Men, som mamma fint sa tidigare idag: "Snart är du som ett brandlarm igen!". Och det tänker jag vara. I helgen ska jag spendera tid med min partner in crime och med min fina sambo vilket ska bli fantastiskt härligt. Jag ska njuta av att vara ledig och förhoppningsvis ska jag väl få spendera lite pengar på söndag. Det börjar verkligen bli dags att uppdatera garderoben nu.

Hoppas ni ska göra något roligt i helgen och om ni ska det, lämna gärna en kommentar och berötta vad ni ska hitta på :)

Nu ska jag ha en lektion till innan det är tack för idag och jag ska traska hem i regnvädret. Jag tror jag måste köpa lite yoghurt och flingor på vägen hem, har haft cravings för det hela dagen.


Ovido - Quiz & Flashcards