lillgrodan

Alla inlägg under februari 2015

Av Sara - 26 februari 2015 06:42

börjar torsdagsmorgon med att ladda kaffepressen och sedan hoppa in i duschen. Så otroligt skönt sätt att vakna på! Nu sitter jag framför datorn, äter havregrynsgröt med nötter och honung samt dricker kaffe och tittar på youtube. Det är helt klart en schysst start på torsdagen. Imorgon bär det först av till IKEA med bästa vännen i hela världen (Bilder kommer sen) och efter det bär det av till Bollnäs för en myshelg med sambon, mamma och pappa.
Men först, kursstart på högskolans. Dags för ännu en period med VFU och den här gången ska jag vara på en skola i Gävle istället för i Bollnäs. Det ska bli så spännande!

Av Sara - 24 februari 2015 01:53

Har spenderat större delen av dagens vakna timmar med att spela datorspel, av olika slag, tillsammans med sambon och hans trevliga kamrater. Nu sitter jag här, hungrig, trött och godissugen med värk i hela kroppen efter ett hårt träningspass och sedan ytterligare några timmar framför datorn. Vi har spelat Harry Potter och Hemligheternas kammare samt Left 4 Dead 2. 


Av Sara - 22 februari 2015 01:26

Fick något fnatt för någon timme sedan alltså! Satt i lugn och ro och tittade på 

och Ingrid är en tjej som verkligen inspirerar mig! Så därför valde jag att städa min egen/sambons garderob. Resultatet känns fantastiskt!
En hel ikeakasse med kläder (bara mina) rensades ur för att skänkas till bättre behövande, litegrann åker upp på vinden då de tillhör kategorin sommarkläder och en liten del hamnade i en "kasta på en gång"-påse. Fantastiskt skönt och nu känns det som att vi får plats med alla kläder vi har utan att behöva köpa en ny garderob på en gång.

 

Av Sara - 21 februari 2015 19:28

När man tröttnat på att plugga kan man roa sig med en massa olika saker. Exempelvis kan man sukta efter vackra, inspirerande kläder på http://www.modcloth.com/ 

ModCloth är en amerikansk hemsida som säljer massor av både roliga, vackra och helt enkelt fantastiska kläder och även en den accesoarer och heminredning. Jag kan sitta där och sukta i flera timmar, skojar inte! 

Just ikväll har jag framför allt suttit och stirrat mig blind på roliga motivt-shirts och fina klänningar. 
Här en bara en bråkdel av det jag skulle vilja beställa, allt till den minimala summan av $346.91 vilket innebär ungefär 3000 kr...

 

länkar till plaggen:

Elefant-top - http://www.modcloth.com/shop/graphic-tees/wildly-imaginative-top

Färgglad hjort-top - http://www.modcloth.com/shop/graphic-tees/you-re-in-buck-top

Kaleidoskopklänning - http://www.modcloth.com/shop/dresses/kaleidoscope-to-see-you-dress

Blå vardagsklänning - http://www.modcloth.com/shop/dresses/revel-the-playing-field-dress-in-sky

Uggle-top - http://www.modcloth.com/shop/graphic-tees/perching-high-and-low-top

Röd maxiklänning - http://www.modcloth.com/shop/dresses/fun-of-the-mill-dress

Spetscardigan - http://www.modcloth.com/shop/blouses/to-quiche-their-own-cardigan-in-cream

Grönt halsband - http://www.modcloth.com/shop/blouses/to-quiche-their-own-cardigan-in-cream

Alice i Underlandet-halsband - http://www.modcloth.com/shop/necklaces/alice-in-necklace

Av Sara - 21 februari 2015 01:12

tog sovmorgon i morse. Så magiskt skönt! Skulle ha pluggat idag men peppen som fanns igår måste ha blåst iväg över natten. Just nu är klockan 01.10 och jag ska krypa i säng snart, men just nu roar jag mig med youtube. Imorgon kommer sambons storasyster och hennes barn hit och umgås

Av Sara - 18 februari 2015 16:47

snart har hela onsdagen passerat. Med massor av plugg med fint sällskap, pulversoppslunch och pastamiddag. Ytterligare en av uppgifterna till kursportföljen är klar och jag har bara en text kvar att skriva. Den ska göras imorgon och det kommer att gå kanon!
Redovisningen som ska göras imorgon är jag dock mer skeptisk till. Förstår inte riktigt hur lärarna vill att jag ska formulera mig. Men nog om det! Nu ska jag koka pasta och tomatsås innan det är dags att köra veckans tredje cirkelpass. Träningen är roligare än på länge och jag riktigt känner resultaten!

Av Sara - 17 februari 2015 08:23

tisdag. Det gillar jag. Tisdagar är nästan alltid bra och jag har en känsla av att den här inte kommer vara något annat, det har ju redan börjat bra. Kom upp i god tid idag och hann sätta mig och läsa lite innan det var dags att måla sig och gå till skolan för en heldag med plugg. Målet är att bli klar med så mycket som det bara går!
Här får ni lite morgonbilder, för sånt gör mig glad

     

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Sara - 16 februari 2015 17:18

Åh vad det är länge sedan jag kom iväg till gymmet! Men men, nu sitter jag här iallafall. Väntar på att cirkelpasset ska dra igång 17.30
Att träna i cirkelgym är helt klart bland det bästa jag vet. Övningarna är simpla så att man kan fokusera på tekniken fullt ut och på 45 min får man svettas bra nog rejält. Bästa uppladdningen är ändå att skrolla igenom instagram och Pinterest efter schysst inspiration och samtidigt fylla magen med kaffe.
Nu ska jag fortsätta skrolla

Ovido - Quiz & Flashcards