lillgrodan

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Sara - 16 mars 2015 10:41

Tänk vad lite fint umgänge kan göra skillnad. I fredags fattade jag ett beslut och åkte spontant hem till Bollnäs för att spendera tid med vänner och familj. Under lördagen hanns det med både ett besök hos mormor och morfar, några timmar hos Ciiah och sedan mellomys med Emilia. Helt klart rätt låt som vann om ni ska fråga mig! Vi spenderade hela kvällen i tv-soffan med godis och osthjärtan, helt fantastiskt! På söndagen spenderade jag tid med mamma och kaffekoppen innan det var dags att ta tåget hem, sen avslutades kvällen med lite serier och mer godis med fina sambon. Idag sitter jag på VFUplatsen igen och lyssnar på en föreläsning online om genus och sexualitet. Tanken på hur olika laddad kvinnors och mäns sexualitet faktiskt är och har varit skrämmer mig lite. Hur en homosexuell man i stort sett alltid setts som konstig, osmaklig och sjuk men en homosexuell kvinna ses knappt som något alls. Det dras mer åt att man skulle vara vänner snarare än partners. Galet om du frågar mig!

Ovido - Quiz & Flashcards