lillgrodan

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Sara - 9 mars 2015 23:15

Tänk, jag överlevde första dagen på VFUn ändå! Det gick faktiskt riktigt bra. Hela dagen har känts väldigt rolig och spännande och på förmiddagen fick jag delta på en Sv3 lektion som verkligen var sjukt intressant! Läraren kändes så genuin och hens upplägg var verkligen genomtänkt vilket gjorde mig väldigt glatt överaskad. 

Nu är klockan 23.17 När jag kom hem vid fyra snåret var jag så trött att jag knappt visste vad jag hette. Jag satte mig med Anders vid datorn och drog igång ett klipp på youtube men det tog nog inte mer än 5 minuter så stensov jag. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag bara sovit ungefär 3 timmar under natten innan. Men iallafall. När jag vaknade efter kanske en kvart så fortsatte jag att kolla in vad som hänt på internetet men jag insåg ganska snart (typ 17.30) att det inte var någon idé att försöka vara vaken. Sagt och gjort, jag gick och la mig #stupidme. Tre timmar senare vaknade jag igen och nu är det väl lika med omöjligt att somna om. Så jag har spendarat tiden med att varva disk med youtube i förhoppningen att jag ska bli trött igen. Kanske att jag lägger mig och läser lite om en stund.


Det var det


Hörs 

Av Sara - 9 mars 2015 07:38

så var den här. Dagen D. Första dagen på 6 veckors VFU-period. Kul? Tänker ni säkert. Vad är VFU? Tänker kanske vissa. Jo, såhär är det: VFU står för VersamhetsFörlagd Utbildning vilket i gemene mans mun betyder praktik! Detta är andra gången jag har VFU under min tid på HIG och ännu en väntar om ett par år till.
Egentligen har jag väl ingenting att vara nervös för. Jag ska bara observera en aktiv lärare i hens arbete med elever och kollegor. Jag kommer också eventuellt att hålla i någon form av undervisning, men det får tiden avgöra. Och egentligen är jag kanske inte så nervös för just den biten. Men det är själva människomötet jag är nervös över. Att lära känna en helt ny skola, med massor av elever och lärare jag aldrig sett förr! Sånt gör mig livrädd, iallafall när det är en plats jag inte själv valt aktivt utan en plats jag blivit tilldelad. Men men, det blir som det blir och tur är väl det när det aldrig blir som det ska.
Nu ska jag dricka upp mitt te, kamma mitt hår och packa väskan med allt som kan behövas idag.

Hörs!

Av Sara - 9 mars 2015 01:46

Jag fick en snilleblixt för en stund sedan.. Eller ja. En idé iallafall! Jag har skaffat ask.fm för att få inspiration till att skriva fler blogginlägg så gå till
ask.fm/soetpoa så kan ni fråga mig saker som ni undrar över! Har ni tur nämns ni här och annars kanske det ni frågar om tas upp i ett inlägg åtminstone.

Nu ska jag läsa och sova

Hörs

Ovido - Quiz & Flashcards