lillgrodan

Alla inlägg under maj 2014

Av Sara - 14 maj 2014 10:34

Okej. Jag är hemma i Bollnäs, men bara över dagen iprincip.

Kom hem igår kväll för att sova en natt hos mamma. Ikväll ska jag se ES12's klassiska redovisning på kulturhuset och det ska bli såååå mysigt!

Idag är jag dock helt slut! Sjukt trött och skulle kunna sova hela dagen känns det som. Men faktum är att jag inte sovit så jättemycket tidigare i veckan. 

Jag drömde inatt också. Att jag cyklade från Bollnäs till Örebro, egentligen utan anledning!


Sjukt vare iallafall.


Sorry för snurrigt inlägg.. hörs sen!


Av Sara - 5 maj 2014 23:07

Idag har väl egentligen varit som alla andra dagar, fast ändå inte. 

Jag klev, som planerat, upp vid 05.20 för att direkt dra på mig träningskläder och hoppa på cykeln. 5,3 km blev det på 23 minuter. 23 kyliga minuter för jag kan inte direkt påstå att det var varmt ute.

Frukost nästa: kokt ägg och havregrynsgröt m. äppelmos och kanel som alltid. 

Egentligen är det lite enformigt att äta samma sak till frukost varje dag, men jag är en rutinmänniska och det är helt enkelt lättast så. Man slipper liksom fundera. Sen händer det självklart att jag äter något annat ibland också. Lite fil eller en smörgås eller så men just gröt och ägg är så bra på något vis. Man blir mätt, det är gott och man står sig länge utan att bli så hungrig på en gång.

     

Efter frukost, fix och plock tog jag cykeln ner till HiG. Jag cyklade dock lite fel men det gjorde ju inget då jag fick ännu en runda på 4,2 km tack vare det. 

Igår när jag ställde mig på vågen så visade den hela 75 kg! Det är ynka 5 kg ifrån min målvikt. En siffra jag försökt nå nu i säkert två och ett halvt år. Bara det att jag är nere under 80 kg känns fantastiskt! 

Jag är inte den som tycker att man ska hetsa sig själv bara för att se ut på ett speciellt sätt och jag delar inte med mig av mina siffror eller tankar för att pracka på någon annan att de måste göra samma sak. Jag gör det för Min skull och för att ju mer jag visualiserar detta desto lättare blir det för mig att nå dit jag vill. Sen begriper jag också att människor kan bli påverkade av det jag skriver utan att det är min mening. Men jag vill poängtera att jag inte själv tycker att jag är speciellt tjock. Jag har några kilo extra som jag lagt på mig under åren och som jag själv inte trivs med men mitt mål är inte att se ut som en supermodel (usch!) eller att få småtjejer att hetsbanta. Jag försöker hitta ett sunt sätt att leva mitt liv, med minimerat sockerintag. Nyttig mat och motion.

Nåja, nog om det!

Nu ligger jag i sängen, snorar och lyssnar på Sofia Karlsson. 

Imorgon ska jag cykla, äta, tvätta, plugga och gå på möte med Unga Teaternätet.

Det ska bli en spännande dag och jag hoppas att den går som jag har tänkt mig :)

 

Gillar verkligen den här bilden så därför får den avsluta kvällens halvt innehållslösa inlägg


Cheers!


Av Sara - 4 maj 2014 21:17

Jaha. Då var det gjort. Jag har flyttat hemifrån, liksom.

I skrivande stund sitter jag för mig själv och lyssnar till ljudet av mitt kylskåp. 

Det hår gått över en månad sedan jag tackade ja till den här lägenheten. 34 m2 på tredje våningen. 

En lägenhet med vita vägar, pyttelitet pentry och stoooooora fönster. Jag stormtrivs redan!

I fredags, alltså för två dagar sedan, hjälpte mamma och pappa mig att köra det lilla stora flyttlasset från Bollnäs till Gävle. Det blev en shoppingrunda på IKEA och en på City Gross innan jag hade allt man Måste ha för att kunna bo själv. Men än är det inte klart. På golvet vid fönstret står några flyttkartonger kvar (jag har nämligen ingen bokhylla ännu) och i garderoberna står några säckar med mina kläder i. Men jag har soffan full av kuddar och skåpen fulla av vackert, brunt retroporslin. 

Fredagen såg ut så att jag och mamma började med att lyfta ut allt som fick plats i hennes bil (vilket inte var så värst mycket) och runt 10 åkte vi till Statoil för att hämta släpvagnen vi hyrt. Där mötte vi pappa, som skulle få den stora äran att köra vagnen från Bollnäs till Gävle, och åkte för att hämta min nya sköna säng. 

Två timmar, 10 flyttkartonger och en par koppar kaffe senare så var vi på väg. Mamma och lillebror åkte en bil och jag åkte den andra bilen med pappa. Vi hämtade mina nycklar och sen var det raka vägen till Sätra för att bära upp allt (tack och lov för hiss!).

När alla lådor och prylar var uppburna från släpvagn och bilar bar det av till IKEA för lunch och shopping. Det köptes kuddar och lampa, spegel och kastrull. Ja, helt enkelt sånt där som man kan behöva men som jag inte hunnit samla på mig redan.

Efter trippen till IKEA och när allt det var uppe i lägenheten så åkte pappa och lillebror tillbaka till Bollnäs. Jag och mamma tog då hennes bil ut till Hemlingby och City Gross. Ungefär en timme och en kundvagn senare hade vi handlat på oss allt man kan tänka sig att man behöver i mat och hushållsartikelväg, inklusive två fantastiska budapestbakelser, och det bar iväg tillbaka till Sätra igen. Vi packade upp all mat, packade upp en del porslin och badrumsprylar och sen satte vi oss för att fika. 

När större delen av allt akut som måsta göras var gjort och mamma kände att hon kunde lämna mig själv så gjorde hon det. Ett lite vemodigt hejdå men det kändes ändå okej. Jag vet ju vart hon finns menar jag. 

Jag gick upp tillbaka och fortsatte med lite fix och trix innan det, vid 22.15 var dags för mig att ta cykeln ner till jobbet (fantastiskt kul att jobba natt direkt efter att man flyttat menar jag). 

Jag kan inte nog beskriva den sköna känslan av att, efter jobbet, cykla raka vägen hem för att duscha och gå och lägga sig. Hittills när jag jobbat har jag varit tvungen att vänta minst en timme innan första möjlighet till att ta mig antingen hem eller till A har funnits. Nu behöver jag inte längre göra det utan kan cykla direkt hem och sova! 

 

(Min och bästa C's lunch idag i, på mina älsklingstallrikar <3)


Jag kommer att skriva mer om helgen och hur den varit under veckan men nu måste jag sova innan mitt huvud dödar mig. 

Hoppas ni haft en lika awesome helg som jag haft och att ni har en superbra vecka, för det ska jag ;)

Puss & Kram, ses på stan! 


Ovido - Quiz & Flashcards