lillgrodan

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Sara - 12 maj 2015 07:00

har ni någonsin varit med om att livet gör en helomvändning? Under den senaste tiden har jag verkligen känt mig deppig och nedstämd, som att allt är meningslöst och helt saknar syfte. Men för några dagar sedan, närmare bestämt i Onsdags, kändes det som att allt vände igen. Jag kanske överdriver känslorna lite, för det är inte så att allt helt plötsligt blev bra och lätt i mitt liv, men sen jag skickade in min hemtentamen (som btw. är bland det sämsta jag skrivit) så känns det som om en hel planet har lättat från mina axlar.
Kursen vi läser nu, hållbar utveckling med inriktning mot gymnasiet, är superspännande och jag känner att det kan bli några ganska intressanta veckor på HiG innan sommaren.
I skrivande stund sitter jag på bussen mot Sandviken. Det är nämligen dags för första jobbdagen för sommaren. Det ska bli så himla skönt och roligt att få komma in i arbetsrutiner igen och det ska bli jätteskoj att träffa alla kollegor från förra sommaren igen. Förutom att vara på samma dagliga verksamhet som förra året så ska jag också få vara på en gruppbostad där jag ska göra introduktion om en par veckor.
Träningen däremot, den står så gott som stilla. En miniförkylning och lite förmycket att göra gick ut över min annars flitiga träningstid. Men det får jag ta igen nu när jag har mer tid. Framför allt får jag ta tag i löpningen den här veckan för på måndag är det dags för vårruset. Tillsammans med mamma och flera väninnor ska jag ta mig runt 5 km och målet är att göra det på 30 min. Förhoppningsvis är det genomförbart och oavsett om jag lyckas eller inte kommer jag att vara stolt, inte bara över att jag vågar ta mig runt utan också att jag vågar göra det på tid! Jag är så galet taggad ???

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards