lillgrodan

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Cykelturer och äppelmos

Av Sara - 5 maj 2014 23:07

Idag har väl egentligen varit som alla andra dagar, fast ändå inte. 

Jag klev, som planerat, upp vid 05.20 för att direkt dra på mig träningskläder och hoppa på cykeln. 5,3 km blev det på 23 minuter. 23 kyliga minuter för jag kan inte direkt påstå att det var varmt ute.

Frukost nästa: kokt ägg och havregrynsgröt m. äppelmos och kanel som alltid. 

Egentligen är det lite enformigt att äta samma sak till frukost varje dag, men jag är en rutinmänniska och det är helt enkelt lättast så. Man slipper liksom fundera. Sen händer det självklart att jag äter något annat ibland också. Lite fil eller en smörgås eller så men just gröt och ägg är så bra på något vis. Man blir mätt, det är gott och man står sig länge utan att bli så hungrig på en gång.

     

Efter frukost, fix och plock tog jag cykeln ner till HiG. Jag cyklade dock lite fel men det gjorde ju inget då jag fick ännu en runda på 4,2 km tack vare det. 

Igår när jag ställde mig på vågen så visade den hela 75 kg! Det är ynka 5 kg ifrån min målvikt. En siffra jag försökt nå nu i säkert två och ett halvt år. Bara det att jag är nere under 80 kg känns fantastiskt! 

Jag är inte den som tycker att man ska hetsa sig själv bara för att se ut på ett speciellt sätt och jag delar inte med mig av mina siffror eller tankar för att pracka på någon annan att de måste göra samma sak. Jag gör det för Min skull och för att ju mer jag visualiserar detta desto lättare blir det för mig att nå dit jag vill. Sen begriper jag också att människor kan bli påverkade av det jag skriver utan att det är min mening. Men jag vill poängtera att jag inte själv tycker att jag är speciellt tjock. Jag har några kilo extra som jag lagt på mig under åren och som jag själv inte trivs med men mitt mål är inte att se ut som en supermodel (usch!) eller att få småtjejer att hetsbanta. Jag försöker hitta ett sunt sätt att leva mitt liv, med minimerat sockerintag. Nyttig mat och motion.

Nåja, nog om det!

Nu ligger jag i sängen, snorar och lyssnar på Sofia Karlsson. 

Imorgon ska jag cykla, äta, tvätta, plugga och gå på möte med Unga Teaternätet.

Det ska bli en spännande dag och jag hoppas att den går som jag har tänkt mig :)

 

Gillar verkligen den här bilden så därför får den avsluta kvällens halvt innehållslösa inlägg


Cheers!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 12 maj 2015 07:00


har ni någonsin varit med om att livet gör en helomvändning? Under den senaste tiden har jag verkligen känt mig deppig och nedstämd, som att allt är meningslöst och helt saknar syfte. Men för några dagar sedan, närmare bestämt i Onsdags, kändes det s...

Av Sara - 5 maj 2015 10:00

Mest största sannolikhet har de flesta människor någon gång i sitt liv upplevt en känsla av avund. Önskat sig någonting som någon annan har. Det kan vara småsaker, som en leksak eller en frisyr. Men det kan också handla om livssituationer, upplevelse...

Av Sara - 29 april 2015 10:49

igår var en knepig dag. Den började helt okej och jag kände hopp om att kanske få något vettigt gjort på skolan. Visst blev det väl så också. Jag fick byta några ord med mina kurskamrater, läste lite kurslitteratur och var på ett intressant seminariu...

Av Sara - 28 april 2015 13:01

jag förstår att jag kanske tar på mig för mycket, eller att livet vore lättare om jag var bättre på struktur. Men just idag känner jag mig otillräcklig. Det känns som att jag har tusen saker att göra och ingen tid att göra det på. Idag har jag först ...

Av Sara - 25 april 2015 18:56

Gårkvällen var skoj. Kort men väldigt skoj. På tok för mycket vin på alldeles för kort tid resulterade att jag kröp i säng innan grabbarna ens hunnit ut på krogen. Men det gjorde inget, för jag tror att jag verkligen behövde sova efter två intensiva ...

Ovido - Quiz & Flashcards